“#0 vol conèixer gent, productors, persones boges amb idees arriscades.”

Divendres 3 de maig de 2017 els productors vam pendre un vermut  amb Jorge Ortiz, responsable de la cadena televisiva #0 de Movistar+. Actualment la graella televisiva de la cadena marca la diferència oferint contingut multidisclipinari: entreteniment, documental, humor, ficció, reality, entrevistes, pel·lícules, episòdics…

Al febrer de 2016 Movistar va llençar un nou canal de televisió: #0 (zero) que substitueix l’antic Canal+. #0 ha cobert un nínxol de mercat: una plataforma de pagament que exigeix qualitat cercant el màxim nombre d’espectadors possibles atès el seu caire generalista. Treballen amb productores grans i petites, buscant en els seus projectes, creant marca  i definint una mirada diferent. Han trigat prop de quinze mesos per sentar les bases d’una programació multicontingut. “Som una cadena nova”.

Jorge Ortiz durant la seva intervenció

Els continguts s’organitzen en línies paral·leles, com ara:

  1. Ficció: Velvet, La zona o Peste
  2. Programes d’entreteniment i factual: programes que creua dos gèneres: documental i entreteniment (“Pesadilla en la Cocina”)

Ortiz va destacar exemples de programes com:

  • Ilustres Ignorantes, Late Motiv o Cero en Historia (entreteniment i humor)
  • Cuando ya no esté de Iñaki Gabilondo. Entrevistes a algunes de les ments més brillants i rellevants de la nostra època sobre cóm serà el nostre futur dintre de 25 anys.
  • Tabú de Jon Sistiaga. Recull de reportatges on es parla de temes prohibits com la pederàstia, la mort o el mal, programació arriscada guardonada amb el premi Ondas 2016.
  • Maraton Man de Raúl Gómez. Programa que segueix la línia factual de la plataforma: fresc, divertit i vital on l’espectador coneix històries de superació, optimisme i diverses maneres de superar els problemes gràcies al maratonià Raúl Gómez.
  • La Huida. Reality on set parelles son buscades per les forces de seguretat durant 28 dies.

“A #0 treballem amb episodis (durada estàndar de 60 minuts) de temporades curtes (6-8 episodis) amb un gran nivell visual i de factual i mimant el contingut. Tot i que el pressupost és limitat,  la qualitat no té a veure amb els diners sinó amb la mirada.”

Jorge Ortiz parlant amb productors

Ortiz ens va passar els teasers dels programes que estan a punt d’estrenar com ara El puente, presentat per la Paula Vázquez,  on els concursants hauran de construir un pont de 300 metres en només 1 mes. Conquistadores: Adventum: projecte molt ambiciós, a mig camí entre la ficció i el documental primers 50 anys del descobriment i conquesta d’Amèrica (8 episodis).

El més important és tenir una idea molt clara i senzilla del projecte, presentar-lo com una nota de premsa; que faciliti la viabilitat del projecte en la idea que té la plataforma de Movistar+.

Close
Go top