Divendres 13 de juliol. Cinemes Girona. Vermut amb Sergi Vicente, director de betevé. Vicente explica als productors els canvis que ha patit la cadena i els que vol aplicar. El món audiovisual està vivint un canvi de paradigma i el convidat opina que això implica adaptar el funcionament de la televisió als nous temps.

Sergi Vicente, periodista conegut com a corresponsal durant més de 12 anys a Pequín per la CCMA és des de 2015 el director de betevé. La seva arribada va suposar l’abandonament del model clàssic que venia seguint i genera una nova imatge de marca. Emfatitza en el fet que betevé és una cadena renovada i despolititzada i té el convenciment que com a televisió pública ha d’exercir el seu servei públic i un d’ells és donar joc a les productores. Afirma que l’audiovisual és un sector clau a Catalunya i que no només ha de ser la CCMA qui impulsi aquesta indústria, sinó també la resta de canals. Tot i això, va manifestar la seva disconformitat amb les ajudes que rep, molt inferior a altres televisions locals amb audiències potencials molt inferiors. Teoritza que és perquè molt poca gent creu en la cadena i amb la seva eficàcia.

Per tal d’enfortir les col·laboracions i relacions amb les productores, Sergi Vicente va anunciar que al setembre publicarien un vídeo i una plantilla sobre com treballar amb betevé i presentar projectes. Recorda que  es poden enviar propostes al correu propostes@beteve.cat. Aquest sistema de transparència permet seguir el recorregut que fan les propostes, donat que molts productors es queixen que hi ha cert secretisme quan es desestima o aprova un projecte.

Noves formes de finançament: el branded content

La disminució de la dotació de betevé i la dels ingressos per anunciants van obligar a la cadena a ser més imaginatius quant al finançament. En Vicente, molt apassionat pel projecte, explicava com han aconseguit generar branded content i col·laboracions amb marques de primer nivell. Diu que les marques ja no volen vendre un producte o un concepte, sinó que com les indústries audiovisuals, volen explicar històries.

“He tingut moltes reunions amb marques i cada cop més m’adono que el que volen és explicar històries”

Xarxes socials i continguts transmèdia

Vicente també ens va parlar dels canvis en els continguts de la cadena. Aposta per les xarxes socials i les plataformes online i a utilitzar-les en favor de la cadena. El bon coneixement del funcionament de les xarxes permet comunicar millor. Ens va parlar sobre dibuixacontes, una sèrie on a cada capítol expliquen un conte clàssic actualitzat, narrat per periodistes, actors i actrius mentre un il·lustrador o artista plàstic, relacionat amb Barcelona, el dibuixa.

Aquest projecte que pot semblar difícil de monetitzar sembla que interessa a una editorial que voldria distribuir els mateixos contes. Es tracta d’un clar exemple del fenomen transmèdia i com pot ser aplicable als mitjans de comunicació. L’audiència està migrant i canviant. Cada contingut té una vida diferent en cada plataforma i és per això que creen continguts adaptats a cada canal que faran servir.

Close
Go top